✅ماجرا از آنجا آغاز شد که دوستی جامعه شناس گفته بود بیشترین سوالی که از او می شود این است که «آخرش چی میشه؟»

حالا برای ما بنویسید چه تخصصی دارید و بیشترین سوالی که از شما میشود چیست؟

✅حالا بخشی از پاسخ های بسیاری که  داده شده را اینجا تجمیع می کنم. شغل ها را فعلا  ننوشتم تا شما ابتدا حدس بزنید. بعدا شغل ها رو هم میذارم. 

● ؟ هستم؛
دکتر کی میاد

● ؟ ام ؛
اینا پخش میشه؟

● ؟ ؛
راسته این داروها همه اش از گچه؟

● ؟ ؛
درآمد شما واقعا چقدره؟

● ؟ ؛
یعنی میری در خونه ها در میزنی؟

● ؟ ؛
کنون بهتره یا نیکون؟

● ؟ ؛
حالا من رو میشناسی؟

● ؟ ؛
نُه رو، ده می دید؟

● ؟ ؛
اگه راست میگی بگو من چه شخصیتی دارم؟
راسته که ؟ همه خودشون دیوونه هستند؟

● ؟ ؛
 این گوشی من پر شده چجوری فضا خالی کنم؟

● ؟ ؛
اینا کِی میرن؟

● ؟ ؛
قیمتها کی میاد پایین؟

● ؟ ؛
سعدی بزرگتر بود یا حافظ؟

● ؟ ؛
 یعنی الان ماشین رو بلدی فول تعمیر کنی؟

● ؟ ؛
ماهی و ماست بخورم چیزیم نمیشه؟!

● ؟ ؛
مگه مرد هم ؟ میشه؟

● ؟ ؛
میشه این دیوار رو جابجا کرد؟

● ؟ ؛
فیلتر شکن خوب چی سراغ داری؟

● ؟ ؛
تکلیف این مملکت چی میشه؟

● ؟ ؛
ملک میره بالا؟

● ؟ ؛
میتونی اسم من رو به خط میخی بنویسی؟

● ؟ ؛
این فلسفه که می خونی بدرد چی می‌خوره؟

● ؟ ؛
آشنا داری پارتی بازی کنیم؟

● ؟ ؛
یعنی الان فیلم خارجی میبینی، میفهمی؟
بگو ببینم این کلمه چی میشه؟

● ؟ ؛
میشه ایکس باکس بازی کنم؟

● ؟ ؛
تاحالا پرونده قتل داشتی؟

● ؟ ؛
گوشی فلانی رو میتونی هک کنی؟
با دو تومن لپتاپ چی بخرم؟

● ؟ ؛
یعنی میدونی من به چی فکر می کنم؟

● ؟ ؛
ماهواره ها کجا هستند؟
این موشکها واقعا کار خودمونه؟

● ؟ ؛
ویندوز هفت بهتره یا ده؟

● ؟ ؛
حالا درآمدش کافی هست؟

● ؟ ؛
دکل موبایل سرطان زاست؟

● ؟ ؛ 
چقدر احتمال داره اصلا دیگه بهوش نیام؟

● ؟ ؛
این پسته های روی حلوا واقعا پسته است؟

● ؟ ؛
شماره مهناز افشار/گلزار رو داری؟

● ؟ ؛
میتونی الان روی سرت بایستی؟

● ؟ ؛
چکار کنیم بچمون پسر بشه؟

● ؟ ؛
اینا چجوری اختلاس می کنند؟

● ؟ ؛ 
راسته سوسیس کالباس از گوشت گربه س؟

● ؟ ؛
این گل ما چشه؟!

● ؟ ؛
کار ملکی هم می کنید؟

● ؟ ؛
میشه این داروهای بابامم تو دفترچه بچه بنویسی؟


و بسیاری پاسخ های دیگر.

✅بیشترین که نه ولی عجیب ترین:
کارش مهندسی حوزه سازه های دریاییه، بعد یکی ازش پرسید رنگ خاصی استفاده میشه که زنگ نزنه سکو نفتی؟ گفتش آره. پرسید تو ایران گیر میاد؟  گفتش  آره. گفت برا در توالتمون میخوام اخه پایینش هی آب میپاشه میپوسه!

پاسخها:

💢فاقد حوزه ی میانی هستیم!
یادداشت یکم

✍️یاسر عرب

✅در توییترم یک درخواست مطرح کردم؛
لطف می کنید بنویسید چه تخصصی دارید 
و بیشترین سوالی که از شما می پرسند چیست؟

✅ماجرا از آنجا آغاز شد که دوستی جامعه شناس گفته بود بیشترین سوالی که از او می شود این است که «آخرش چی میشه؟»

✅حالا من کامنت او و بخشی از پاسخ های بسیاری که به توییت من داده شده را اینجا تجمیع می کنم. کاش می شد جور دیگری ارائه اش داد مثلا شغل را می نوشتم و شما ابتدا حدس می زدید و بعد پاسخ را میاوردم! اما فعلا همین هم جالب است به نظرم این پرسشها در عین پراکندگی یک نظمی درون خود دارد:

پرستار هستم؛
دکتر کی میاد؟

خبرنگارِ....؛
اینا پخش میشه؟

داروساز؛
راسته این داروها همه اش از گچه؟

فوتبالیست؛
درآمد شما واقعا چقدره؟

دانشجوی آمار؛
یعنی میری در خونه ها در میزنی؟

عکاس؛
کنون بهتره یا نیکون؟

انسان شناس؛
حالا من رو میشناسی؟

استاد (مدرس)؛
نُه رو، ده می دید؟

روانشناس؛
اگه راست میگی بگو من چه شخصیتی دارم؟
راسته که روانشناسها همه خودشون دیوونه هستند؟

مهندس نرم افزار؛
 این گوشی من پر شده چجوری فضا خالی کنم؟

علوم سیاسی؛
اینا کِی میرن؟

کاسب؛
قیمتها کی میاد پایین؟

معلم ادبیات؛
سعدی بزرگتر بود یا حافظ؟

مهندس مکانیک؛
 یعنی الان ماشین رو بلدی فول تعمیر کنی؟

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی؛
ماهی و ماست بخورم چیزیم نمیشه؟!

پرستارم [مرد]؛
مگه مرد هم پرستار میشه؟

عمران؛
میشه این دیوار رو جابجا کرد؟

آی تی؛
فیلتر شکن خوب چی سراغ داری؟

روزنامه نگار؛
تکلیف این مملکت چی میشه؟

مهندس عمران؛
ملک میره بالا؟

کارشناس زبان باستانی؛
میتونی اسم من رو به خط میخی بنویسی؟

دانشجوی فلسفه؛
این فلسفه که می خونی بدرد چی می‌خوره؟

وکیل دادگستری؛
آشنا داری پارتی بازی کنیم؟

فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی؛
یعنی الان فیلم خارجی میبینی، میفهمی؟
بگو ببینم این کلمه چی میشه؟

مادر؛
میشه ایکس باکس بازی کنم؟

وکیل؛
تاحالا پرونده قتل داشتی؟

IT؛
گوشی فلانی رو میتونی هک کنی؟
با دو تومن لپتاپ چی بخرم؟

روانشناس؛
یعنی میدونی من به چی فکر می کنم؟

مهندس هوا فضا؛
ماهواره ها کجا هستند؟
این موشکها واقعا کار خودمونه؟

کامپیوتر؛
ویندوز هفت بهتره یا ده؟

ناشر؛
حالا درآمدش کافی هست؟

مهندس مخابرات؛
دکل موبایل سرطان زاست؟

متخصص بیهوشی؛ 
چقدر احتمال داره اصلا دیگه بهوش نیام؟

پخش حلوا شکری عقاب؛
این پسته های روی حلوا واقعا پسته است؟

بازیگر تئاتر؛
شماره مهناز افشار/گلزار رو داری؟

مربی یوگا؛
میتونی الان روی سرت بایستی؟

ماما؛
چکار کنیم بچمون پسر بشه؟

دانشجوی حسابداری؛
اینا چجوری اختلاس می کنند؟

دانشجوی صنایع غذایی؛ 
راسته سوسیس کالباس از گوشت گربه س؟
تو شیر وایتکس میکنن؟

مهندس کشاورزی؛
این گل ما چشه؟!

وکیل؛
کار ملکی هم می کنید؟

پزشک؛
میشه این داروهای بابامم تو دفترچه بچه بنویسی؟