🔺 سه شنبه های تمیز
🔹گروهی از طلاب که در ساحل بابلسر برنامه های فرهنگی اجرا می کنند، سه شنبه ها همراه مردم ساحل را تمیز می کنند. عالیه...

روز طبیعت مراقب طبیعت باشیم.

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○

♻️ طرح به فرزندی پذیرفتنِ یک بزرگراه!
💡 ایده‌ای برای پیاده‌سازی در ایران برای کمک به سلامت و نظافت محیط زیست

وقتی ساکنان کلفرنیای شمالی می‌خواهند به مسجد صبا بروند، تابلویی با عنوان «SABA ISLAMIC CENTER» در میانه‌ی بزرگراه شرقی-غربی ۲۳۷ خودنمایی می‌کند. اگر به مکان فلش مشکی‌رنگ در عکس دقت کنید، بالای تابلو نوشته شده «ADOPT-A-HIGHWAY» یا «به فرزندی پذیرفتنِ یک بزرگراه».

این طرح بدین معناست که مرکز اسلامی صبا، پاکسازی دوره‌ای قسمتی از این بزرگراه و تمیزسازی آن از آشغال و زباله را بر عهده گرفته است. بطور خلاصه برای اینکه گروه‌تان سرپرستی بخشی از یک بزرگراه را بر عهده بگیرد، ابتدا باید قسمتی از یک بزرگراه را انتخاب و از طریق وزارت حمل و نقل فرم‌های مربوطه را پر کنید، سپس یک مامور محلی با شما ارتباط می‌گیرد تا مراحل کار و جزئیات را شرح دهد. اگر بخواهید مثل این عکس، نام گروه‌تان بر روی تابلو بخورد باید مبلغی را بپردازید. هر گروه حداقل بایستی ۴ بار در سال دستکش و جلیقه‌های با رنگ روشن و متمایز کننده بپوشد تا اقدام به جمع‌آوری زباله و آشغال بوسیله‌ی کیسه‌های مخصوص نماید. در انتها بعد از هر بار پاکسازی، یک کارت گزارش را پر می‌کنید که چه کارهایی انجام داده‌اید و چه مقدار زباله جمع کرده‌اید.

طبق اعلام سایت رسمی، این طرح توانسته ۶۰ هزار مایل بزرگراه را پاکسازی کرده و ۴۸ هزار بسته زباله معادل با ۳۰۰ هزار پوند جمع‌آوری نماید.

برخی مراکز اسلامی در امریکا، برای نشان دادن حسن نیت خود در جو اسلام‌ستیزانه‌ی سال‌های اخیر، چنین کاری را انجام می‌دهند تا به رهگذران بگویند همسایگان مسلمان‌شان به فکر بهداشت و سلامت محیط زندگی خود هستند. انگیزه‌ی دیگر، عمل به دستورات اسلام در قبال بهداشت و نظافت است، چنان که یکی از مراکز اسلامی امریکا، حدیث زیر را سرلوحه‌ی اقدام خود قرار داده:
“And removing a harmful thing from the path is a charitable act.”
“و برداشتن یک شیء مضر از مسیر، مصداقی از صدقه دادن است”

● K1inUSA