🔹 مروه شربینی؛ 

🔻 یازده سال پیش و در همین روزها زنی مصری به نام مروه شربینی در دادگاهی در آلمان در مقابل دیدگان قاضی و عوامل دادگاه با هجده ضربه چاقو کشته شد. ضارب شخصی بود که شربینی از او به اتهام اهانت به دلیل پوشیدن حجاب شکایت کرده بود.

🔻 مروه چندی پیش از کشته شدن، به دادگاهی مراجعه کرد و یک شهروند آلمانی به نام الکس دبلیو را به این متهم کرده بود که «وقتی او در پارک با پسرش بازی می‌کرده، آلکس دبلیو او را مورد توهین قرار داده و بخاطر حجاب مروه او را تروریست و فاحشه اسلامی خطاب کرده‌است». دادگاه در نهایت آلکس را محکوم به پرداخت ۷۵۰ یورو کرد که آلکس دبلیو این حکم را نپذیرفت و تقاضای تجید نظر نمود.

🔻 در حین برگزاری جلسه دادگاه تجدید نظر در یک دادگاه درجه دو در شهر درسدن، فرد آلمانی در جلوی چشمان قاضی و سایر حاضرین به شربینی حمله کرده و با ضربات چاقو وی را که سه‌ماهه باردار بوده از پا درآورد.دادگاه آلمان خفتی به بار آورد که تا قیامت از یاد نخواهد رفت و بدینگونه شرم آور ترین قتل در تاریخ رقم خورد.

🔻 در حین ضربات، شوهر مروه برای نجات همسرش به طرف او شتافت که توسط پلیس آلمان مورد تیراندازی قرار گرفت.پلیس خود شریک قاتل بود چرا که موقع حمله قاتل به مروه نظاره گر بود. پس از آن شوهرش با وضعیتی بحرانی در بیمارستان بستری گردید.همچنین فرزند خردسال سه ساله‌شان که شاهد این ماجرای خونبار بوده، برای معالجه تحت نظر روانشناس است.

🔻 در تشییع جنازه او در مصر هزاران نفر از مردم و از جمله چند تن از وزیران دولت مصر شرکت داشتند، این مراسم تبدیل به تظاهراتی اعتراضی شد که سرانجام با دخالت و برخورد پلیس مواجه گردید.

🔻 در کشور مصر شربینی شهیده حجاب نام گرفته‌است و شربینی مبدل به نمادی برای تظاهرات کنندگان در اعتراض به آنچه «اسلام‌ستیزی در غرب» می‌دانند شده‌است.

🔻 محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت نیز در نامه یی به بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل وقت، از او خواست که در باره کشته شدن مروه الشربینی، زن جوان مصری ساکن آلمان، موضع گیری و این قتل را محکوم کند.احمدی نژاد در این نامه نوشت که این قتل با هماهنگی بخشی از نیروهای قضایی و امنیتی آلمان انجام گرفته، و آن را نشانه وجود نژادپرستی افراطی در دولت و دستگاه قضایی آلمان دانسته است.

🔻 حالا جایزه‌ای به نام جایزه بین المللی مروه شربینی وجود دارد که هرساله از سوی شورای مرکزی مسلمانان آلمان به مبارزان با نژاد پرستی علیه مسلمانان اهدا میشود.